POSITIVE_NEWS_casopis_CMYK_final_WEB - page 37

off roady, armádne vozidlá, sčasti aj
osobné úžitkové vozidlá a podobne.
Počas môjho pracovného praktika
som vyhral a následne sa spolupo-
dieľal na vývoji vozidla G 63 AMG
6x6, ktoré je momentálne najväč-
ším, najvýkonnejším a najdrahším
modelom tejto značky. Po ukončení
kontraktu som sa vrátil doštudovať
magisterské štúdium späť na VŠVU
a ukončil som ho projektom športo-
vej limuzíny v spolupráci s Merce-
des-Benz AG. Po tejto fáze štúdia
som mal viacero ponúk na prácu ako
automobilový dizajnér, ale rozhodol
som sa podstúpiť riziko a založiť si
vlastné štúdio na dizajn dopravných
prostriedkov. Bolo to ťažké rozhod-
nutie. Keďže v našom regióne sa
firma s podobným zameraním nena-
chádza, mal som obavy, či to isté ne-
platí aj pre klientelu. No v konečnom
dôsledku som si našiel cesty ako si
klientelu vytvoriť prostredníctvom
ponuky.
Je to úspech ako z filmu. Skrý-
va sa za ním zrejme aj veľa driny.
Môžete nám v skratke porozprávať
príbeh dizajnu pre G 63 AMG 6x6,
ktorý sa dostal z papiera až do vý-
roby?
Hneď na začiatku kontraktu v spo-
ločnosti Mercedes-Benz, teda okam-
žite po predstavení, som dostal pro-
jekt pre indickú pobočku. Mali sme
tri dni na prípravu prezentácie, čiže
začiatok bol taký správny nemecký.
Prvé dva mesiace som vystriedal
niekoľko projektov, z ktorých sa do
výroby dostanú viaceré produkty,
ale až po roku 2016. Uprostred kon-
traktu môj šéf doniesol na stôl
„kick off“ pre projekt G 63 AMG
6x6. Na projekte začalo okamži-
te pracovať niekoľko dizajnérov,
do finále sa nakoniec dostali
moje riešenia a návrhy kórejské-
ho dizajnéra z tokijského štúdia.
Klienti si nakoniec vybrali moje
riešenie, pri ktorom sme potom
strávili veľa ďalších mesiacov. Do
projektu sa zapojil aj môj vtedy
nový kolega Henry von Freyberg,
s ktorým sme projekt dokončili.
Dizajn značky Mercedes-Benz
je nielen podľa môjho názoru jeden
z najrevolučnejších na trhu. Hlavne
kvôli kombinácii silnej geometrickej
architektúry a povrchovej modelácii
typickej iba pre túto značku..
Dnes už o vašom talente aschop-
nosti presadiť sa pochybuje má-
lokto, ale predsa. Aké reakcie vzbu-
dzovali v okolí vaše plány živiť sa
ako dizajnér?
Pochybovanie a podceňovanie prie-
myselných dizajnérov je skôr nedo-
statkom nášho regiónu, kde nie je
veľa príkladov úspešných dizajné-
rov, ktoré by mohli ľudia nasledovať.
Dokonca mám pocit, že mladí ľudia
sú podceňovaní všeobecne bez
ohľadu na profesiu. Ja som sa tým
nijako zvlášť nezaoberal. Nepočúval
som okolie, hľadal som iný kontext,
ktorý som našiel a funguje aj napriek
negatívnym predpovediam, ktoré
som počúval na začiatku. Dokonca
sa s podceňovaním často stretávam
aj dnes. Teraz je však postavené už
„len“ na mojom veku. Zvyčajne mi už
ale po prvých minútach konverzácie
klient začne dôverovať.
Dokázali ste sa skutočne úspeš-
ne presadiť. Ako by ste pomenovali
vlastnosti, ktoré umožnia človeku
vystúpiť z priemeru?
Na svojich referenciách a skúse-
nostiach je potrebné začať praco-
vať od začiatku vysokej školy. To je
podľa mňa všeobecný základ úspe-
chu. Počas školy máte stále status
študenta a študent má právo na
pokus a omyl. To znamená, že chy-
by vám nebudú pripisované ako ne-
úspech a negatívum, ale ako učenie
a budú vám odpustené. V reálnom
svete, po skončení školy, vás to isté
môže stáť všetko. Preto sa netreba
učiť po škole, ale na škole. Neviem,
či mám vlastnosti, ktoré iní nemajú.
Skôr by som povedal, že som ochot-
ný aj napriek strachu podstúpiť ri-
ziko neistoty. Samozrejme, úplne
„naslepo“ nejdem nikam. Všetko je
potrebné pripraviť vopred, riziku
sa však nevyhnete. Ja to beriem
vždy tak, že ak chcem od života nie-
čo viac ako mám, musím pre to aj
urobiť viac ako doteraz. Priemer mi
nestačí.
Positive NEWS
1/2014
37
1...,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36 38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,...84
Powered by FlippingBook